Przegląd Piosenki Aktorskiej

Papety po raz pierwszy w Polsce

Dramat rodzinny z elementami śpiewogry rozpisany na sześć pacynek i czterech aktorów.

miejsce: Impart, Scena Kameralna
data: 26 marca, godz. 18:00 i 21:00
czas: ok. 1 godz. bez przerwy
bilety: 1 zł
dla widzów dorosłych!

stroboskop!

dym!

tekst: Maria Wojtyszko, reżyseria: Michał Derlatka, lalki(projekt i wykonanie): Olga Ryl-Krystianowska, scenografia: Anna Dobrowodzka, muzyka: Przemysław Bartoś, Marcin Gałązka, zespół muzyczny: Przemysław Bartoś, Marcin Gałązka, Tomasz Koper, reżyseria światła: Maciej Iwańczyk
występują: Zofia Bartoś – Marlenka Papet, Aleksandra Miska – Irena Papet, Wojciech Stachura – Ryszard Papet, Piotr Srebrowski – Mirek Papet
producent: Wojciech Stachura

Rzecz dzieje się w Polsce. We Wrocławiu. Marlenka i Mirek, siedemnastoletnie bliźnięta, wracają z emigracji w Anglii. Ich rodzice właśnie umarli w niewyjaśnionych okolicznościach. W jakich? No
właśnie w niewyjaśnionych, i dlatego w spektaklu to się nigdy nie wyjaśnia.

Kochane urwisy trafiają do dziadków, których wcześniej nie znały. Mirek nie chce być w Polsce. Słyszał, że jest tu Białystok i nie ma kultury. Na dodatek jest smog, od którego Mirek zzieleniał i cały czas jest mu niedobrze. Marlence przeciwnie, jest dobrze. Dla niej Polska to Ziemia Obiecana, ponieważ Marlenka jest faszystką. Marlenka chce maszerować i spalić Kukłę Żyda. Jest to bardzo skomplikowane, ponieważ status ontologiczny Kukły w świecie lalkowym jest nieprecyzyjny. Czy to tylko kukła, czy kukła taka jak my? – zadają sobie pytanie nasi bohaterowie.

Uroczym nastolatkom towarzyszy brytyjska Ryba Jeremy i robal o imieniu Robal. Dziadek pod wąsami macho skrywa mroczną tajemnicę. Był molestowany przez księdza. W zeszły wtorek… A
Babcia wstaje o czwartej rano, żeby nastawić marchewkę na pomidorową dla trzeciego już pokolenia Polaków.

fot. Sylwester Gałuszka

zdjęcia zrobiono w instalacji Przemysława Trześniaka „100 ton”

Producent Nurtu OFF: Joanna Zabuska
Producent wykonawczy Nurtu OFF: Wojciech Miłek