Koncert Galowy: Koniec

Przegląd Piosenki Aktorskiej #40PPA

Pamięci Romana Kołakowskiego

Osiemnaście utworów z Kanonu Piosenki Aktorskiej, doskonale znanych z książek, płyt (i kaset magnetofonowych!), z kina, z telewizji, z teatru. Każdy z nich to osobny artystyczny świat, który przez lata stał się cząstką festiwalowej krainy wspomnień i wyobraźni.

BILETY

miejsce: Teatr Polski, Scena im. Jerzego Grzegorzewskiego
data: 30 marca, godz. 16:00 i 20:00 | 31 marca, godz. 16:00 i 20:00
czas: ok. 3 godz. z jedną przerwą
bilety: 100, 150, 190 zł

reż. Wojciech Kościelniak

scenariusz i reżyseria: Wojciech Kościelniak, kierownictwo muzyczne: Mariusz Obijalski i Adam Skrzypek, aranżacje: Mariusz Obijalski, scenografia, wizualizacje: Damian Styrna, Eliasz Styrna, kostiumy: Bożena Ślaga, choreografia: Ewelina Adamska-Porczyk, reżyseria światła: Tadeusz Trylski, przygotowanie wokalne: Magdalena Śniadecka, asystent reżysera: Marta Parzychowska

występują: Ewelina Adamska-Porczyk, Justyna Antoniak, Maja Gadzińska, Beata Fudalej, Barbara Melzer, Natalia Sikora, Justyna Szafran, Olga Szomańska, Justyna Woźniak, Jacek Braciak, Arkadiusz Brykalski, Artur Caturian, Radosław Krzyżowski, Mariusz Lubomski, Bartosz Porczyk, Modest Ruciński, Tomasz Steciuk, Tomasz Wysocki

tancerze: Maria Bijak, Barbara Olech, Piotr Małecki, Krzysztof Tyszko

muzycy: Adam Skrzypek (band leader, gitara basowa), Beata Wołczyk (I skrzypce, koncertmistrz), Grzegorz Rdzak (instr. klawiszowe), Sebastian Skrzypek (perkusja), Wojciech Buliński (perkusja), Wojciech Długosz (dj), Maciej Mazurek (gitary), Ewa Andruszkiewicz (II skrzypce), Dariusz Wołczyk (altówka), Kinga Chudzikowska (wiolonczela), Piotr Hałaj (tuba), Marcin Wołowiec (puzon), Jan Chojnacki (trąbka), Robert Kamalski (saksofony, klarnet), Adam Bławicki (saksofon tenorowy, saksofon barytonowy)

produkcja PPA: Renata Majewska

„Pejzaż bez ciebie” Przybory i „Przekleństwo Millhaven” Cave’a; „Jenny Piratka” Brechta-Weilla i „Wołanie Eurydyki” Kofty; „Polowanie na wilki” Wysockiego i „Tłum”, śpiewany przez Edith Piaf – między innymi te piosenki usłyszymy je w doskonałych interpretacjach gwiazd polskiej sceny.

Ale czy to będzie tylko „the best of”, reminiscencja niezapomnianych koncertów, może rewizja artystycznych fenomenów, które kiedyś zachwyciły – tylko (i aż) gala gal czterdziestolecia? Finis coronat opus, „Koniec” wieńczy dzieło? Znaliśmy, to posłuchaliśmy, a więc – zadowoleni – możemy rozejść się do domów?

Przecież nie u Kościelniaka… Reżyser proponuje nam inny klucz interpretacyjny. Mówi o inspiracji książkami izraelskiego historyka i myśliciela, Yuvala Noah Harariego. Jego „Sapiens”, historia naszego gatunku od epoki jaskiniowej po czasy inżynierii genetycznej, opowiada o tym, jak człowiek chce dorównać swoim wyobrażeniom o bogach, nie wiedząc, dokąd w istocie zmierza. Światowy bestseller, których natchnął także Ridleya Scotta, staje się kanwą rozważań o końcu. Końcu świata, jaki znamy – więc może także naszej cywilizacji, gatunku…

Ale koniec może okazać się przesileniem, początkiem nowej drogi. Także w kontekście jubileuszu PPA. Przy tej nadziei chciejmy pozostać, odczytując znane piosenki jako nowe opowieści o nas samych – o ludziach. Zapraszamy na „Koniec” – najważniejszy punkt programu, kumulację talentów, emocje podkreślone potrójną linią i kolorem.