Przegląd Piosenki Aktorskiej

Between Music: AquaSonic

Hydraulofon, czyli zamknięta w szklanej tubie plątanina rurek i wentyli; kryształofon, wyglądający jak połączenie ręcznej maglownicy z kolekcją kieliszków; rotakorda – coś jak czara patefonu sklejona z fragmentami napędu motorówki.

BILETY

miejsce: Teatr Muzyczny Capitol, Duża Scena
data: 23 marca, 17:00
czas: 55 min bez przerwy
bilety: 60, 80 zł

występują: Laila Skovmand (kierownictwo artystyczne, kompozytorka, śpiew, hydraulofon), Robert Karlsson (innowacje, skrzypce, kryształofon), Nanna Bech (śpiew, rotakorda), Moran Le Bars (perkusja), Morten Poulsen (bębny)

reżyseria dźwięku: Anders Boll, Roman Komar, realizacja dźwięku: Roman Komar, reżyseria światła Adalsteinn Stefansson, Rune Haiken Tønnes, realizacja światła: Rune Haiken Tønne, Morten Chemnitz Kirches-Ladegaard, kierownik techniczny, inspicjent: John Nyby

produkcja PPA: Marta Dzwonkowska

A do tego przystosowane do pracy pod wodą skrzypce, mikrofony, wodne organy i zestawy perkusyjne…Zebranie dziwnych, podwodnych sprzętów, opanowanie ich obsługi i jednoczesnego śpiewania tak, by się nie utopić oraz choreografii w pełnym zanurzeniu, bez aparatów tlenowych i często w kompletnej ciemności, zajęło grupie kierowanej przez Lailę Skovmand i Roberta Karlssona dziesięć lat.

Efekt eksperymentów (i morderczych treningów) jest olśniewający. To nie tylko, rzecz jasna, koncert, ale także widowisko, oprawione kunsztowną grą światła, mające swoją dramaturgię i przesłanie. Dźwiękowe fenomeny generowane przez podwodnych wirtuozów zalecają się swoją „dziwnością”, ale sama muzyka – harmonijna, wypełniona rytmem, naturalna – pozostaje przystępna i szybko trafia do tej komory serca, w której chowają się dziecięce emocje dorosłego człowieka.

www.aquasonic.dk

Fot. Charlotta de Miranda