KONCERT FINAŁOWY

    TEATR MUZYCZNY CAPITOL, DUŻA SCENA, UL. PIŁSUDSKIEGO 67

    godz. 16.00
    Finał Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki: finaliści śpiewają po dwie piosenki (kolejność poniżej)
    przerwa
    „Dziubanina” – piosenki i muzyka teatralna Piotra Dziubka, reż. Agata Duda-Gracz

    godz. 20.30
    „Dziubanina” – piosenki i muzyka teatralna Piotra Dziubka, reż. Agata Duda-Gracz
    przerwa
    Finał Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki: finaliści śpiewają po dwie piosenki (kolejność poniżej)
    ogłoszenie wyników konkursu


    Finał Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki 

    Tę część koncertu reżyseruje i prowadzi Konrad Imiela
    Aranżacje -
     Dawid Sulej Rudnicki

    Podczas Koncertu Finałowego finalistów oceniać będzie Jury  w składzie: Agata Kulesza, Maria Peszek, Krzysztof Mieszkowski, Michał Nogaś i Jan Peszek.

    Kolejność i piosenki:

    Wszyscy
    „Strasznie lubię cię, piosenko” Wojciecha Młynarskiego z muzyką Jerzego Derfla38 PPA


    Julita Wawreszuk
    „Ciche mieszkanko” Jeanine Tesori z tekstem Dicka Scanlana w tłumaczeniu Krzysztofa Puławskiego
    „Łoł” Wojciecha Młynarskiego z muzyką Janusza Senta

    38 PPA


    Dorota Kuziela
    „Taki pejzaż” Andrzeja Szmidta i Zygmunta Koniecznego
    „The Piano Has Been Drinking” Toma Waitsa

    38 PPA


    Alicja Juszkiewicz
    „Plastic Lips” z tekstem własnym i Tomasza Pietrygi, muzyką własną i Andrzeja Perkmana
    miks „Ogrzej mnie” Wojciecha Młynarskiego i Włodzimierza Korcza z fragmentami „Kolorowych snów” Just 5

    38 PPA


    Katarzyna Kłaczek
    „Rebeka” Białostockiego/Własta
    „Rozpacz płynie rzeką poprzez świat” Toma Waitsa w tłumaczeniu Romana Kołakowskiego

    38 PPA


    Katarzyna Janiszewska
    „Czarne skrzydła” Toma Waitsa w tłumaczeniu Romana Kołakowskiego
    „Powrót” Przemysława Gintrowskiego i Jacka Kaczmarskiego

    38 PPA


    Karolina Micuła
    „Piosenka konkursowa” z własną muzyką do tekstu Marzeny Sadochy
    „Arahja” Kazika Staszewskiego/Kultu

    38 PPA


    Marcin Januszkiewicz
    „Pieśń Legionów Polskich” z tekstem Józefa Wybickiego
    „Nim wstanie dzień” Agnieszki Osieckiej i Krzysztofa Komedy

    38 PPA


    Wszyscy
    „Przetrwamy” Wojciecha Młynarskiego z muzyką Jerzego Derfla

    38 PPA


    „Dziubanina”

    38 PPA

    SCENARIUSZ, REŻYSERIA, SCENOGRAFIA I KOSTIUMY: AGATA DUDA-GRACZ

    MUZYKA, ARANŻACJE, KIEROWNICTWO MUZYCZNE: PIOTR DZIUBEK
    TEKSTY PIOSENEK: RAFAŁ DZIWISZ
    CHOREOGRAFIA: TOMASZ WESOŁOWSKI
    REŻYSERIA ŚWIATEŁ: KATARZYNA ŁUSZCZYK
    WYSTĘPUJĄ: RENIA GOSŁAWSKA, ILONA KRAWCZYK, KATARZYNA KURDEJ-MANIA, KAROLINA TRĘBACZ, EMOSE UHUNMWANGHO, GRZEGORZ ŁUKAWSKI, CEZARY STUDNIAK, TOMASZ WESOŁOWSKI, KRZYSZTOF WRONA
    ORKIESTRA POD DYREKCJĄ PIOTRA DZIUBKA
    CHÓR (STUDENCI STUDIUM MUSICALOWEGO CAPITOL): WIKTORIA BANASZEK, PAULINA BOCIAN, NATALIA BORYSIEWICZ, NATALIA BRUDNIAK, KAJA BZDEŃ, AGATA DANILUK, KATARZYNA GĘBOREK, BARBARA GOŁĘBIOWSKA, ADRIANNA GÓRKA, SZYMON GRUSZCZYŃSKI, PAULINA JEŻEWSKA, ALICJA KONARSKA, MALWINA KULISIEWICZ, MAGDA KUŚNIERZ, ŻANETA KWIATEK, ANNA MALEK, KAROLINA MICUŁA, FILIP MIZIA, KAROLINA MOC, PAULA MUSIAŁ, PAWEŁ PACYNA, SYLWIA RUBCZAK, OLA SAKOWSKA, MARTA SAPALSKA, ZOFIA STANKOWSKA, MALWINA STĘPIŃSKA, KATARZYNA SZKUDLAREK, KAROLINA SZYMAŃSKA, KAROLINA TOCZEK, MAŁGORZATA URBANOWICZ, KINGA WLASZCZYK, MAGDALENA ZAMOROKA, FILIP ZASZEWSKI
    ASYSTENT REŻYSERA: KATARZYNA DUDZIC-GRABIŃSKA

    PRODUKCJA PPA: AGNIESZKA KOZAK

    Za każdym razem, gdy Piotr Dziubek przyjmuje zlecenie na musical,  tworzy konwencję zupełnie niepodobną do tej, którą sam wymyślił  poprzednim razem.

    Pisze piosenki-jedyne-takie, nieprzewidywalne, diablo trudne. Łatwo sobie wyobrazić zmagania aktorów z Dziubkowymi nutami. A co z samym autorem? Czy ktoś przeżywa męki większe od niego? Czy ktoś zadał sobie trud, by zrozumieć trud kompozytora? Czyż portret artysty z czasów  tworzenia nie jest tematem, który sam się wprasza na scenę?

    Spektakl Agaty Dudy-Gracz jest przeglądem najciekawszych dokonań Piotra Dziubka, ale też – co zapowiada scenariusz – mocno ironicznym spojrzeniem na historię piosenek do „Mistrza i Małgorzaty”, „Idioty”, „Ziemi obiecanej”, „Chłopów”, „Lalki”, „Frankensteina” i muzyki do „Medei”, „Akropolis”, „Solaris”, „Czyż nie dobija się koni”.  Duda-Gracz reżyserowała w Capitolu tylko jeden spektakl z muzyką Dziubka – „Ja, Piotr Riviere…”, większość wymienionych tytułów to przedstawienia Wojciecha Kościelniaka. Ciekawie będzie popatrzeć na te utwory w rękach innego reżysera.

    Kompozytor – w myśl zasady nic o nas bez nas – osobiście skompilował ów zestaw „The Best Of”, na nowo go opracował, a całości dopilnuje jako jedna z osób dramatu.

    FOTO ŁUKASZ GIZA / PPA